03 June 2011

Peranan Insuran Takaful



Sabda Rasulullah s.a.w. :
Maksudnya : “Bahawa engkau meninggalkan waris yang bebas daripada kemiskinan adalah lebih baik daripada meninggalkan mereka miskin meminta-minta sedekah daripada manusia”

Riwayat Ahmad

Cuba anda renungkan ayat di atas. adakah ia memberi sebarang kesan pada diri anda?.. Apakah yang anda tinggalkan untuk waris, anak dan isteri anda jika anda tiada lagi didunia ini. Andakah anda akan meniggalkan mereka dengan hutang2 anda?.

Disinilah perlunya Takaful. Dengan sumbangan bermula serendah RM 100, anda mampu menyediakan dana untuk anda dan waris anda jika terjadi musibah pada anda.

Ramai yg tak ambil Takaful ni kerana ada yg kata masuk Takaful ni rugi. Ada juga yg dah ambil Takaful tetapi tidak puas hati dgn polisi mereka dan merasakan rugi. Kenapa jadi begini?.. Jawapanya mudah sahaja!. Ini kerana jika anda merasakan mengambil Takaful itu rugi dan membazir adalah kerana Pelan atau polisi yg anda ambil atau dengar itu tidak menepati keperluan anda yg sebenar.. Apa yg anda mahu bila ingin mengambil Takaful?. Takaful bukan hanya setakat perlindungan dan perubatan. Tetapi anda juga boleh membina aset di Takaful. 

Kami di Prudential Takaful mempunyai pelbagai pelan yang dapat memenuhi segala keperluan dan kewangan anda.

Contoh pelan:-

1) PERLINDUNGAN- Mengutamakan bahagian perlindungan terhadap musibah spt penyakit kritikal, kemalangan, kos perubatan dan hilang upaya.

2) KEMATIAN (Warisan harta untuk waris anda)- Pampasan kematian yg tinggi jika anda meninggal dunia. Anda dapat mewariskan harta tunai yg tinggi pd waris anda. Dgn hanya RM200 sebulan anda dpt memberikan waris anda RM 500,000++. Dan dgn RM400 sebulan anda dpt memberikan waris anda RM 1,000,000++.

3) SIMPANAN/PELABURAN (Membina aset)- Mengutamakan pelaburan dan nilai tunai jangka panjang yang tinggi. Tujuan utama adalah untuk membina Aset tunai disamping mempunyai perlindungan terhadap musibah. Dgn kata lain, apa sahaja jadi pada anda, anda tetap dpat membina aset tunai anda itu. Contoh Anda inginkan aset tunai RM 100,000. Anda hanya simpan RM 5000 setahun selama 16 tahun. Kos anda hanyalah RM 80,000.

Selain pelan-pelan di atas, kami juga menyediakan pelan-pelan lain yang sesuai dengan anda dan keluarga anda. Anda beritahu kami apa keperluan anda dan kami sediakan pelan utk anda.Khidmat rundingan dan nasihat kami adalah PERCUMA. Temujanji di luar KL/Selangor boleh diuruskan..

Quotation percuma. Utk quotation sila nyatakan maklumat seperti di bawah. 

Umur: 
Jantina: 
Pekerjaan: 
merokok : Ya / Tidak 
Budget: budget anda untuk sebulan


Saya boleh dihubungi di:-

H/P : 012-3491560
e-mail : muhammadirfan@prupartner.com.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...