02 February 2012

Dapat RM500 Untuk Hari Istimewa Dengan PruBSN FirstLink?

Sejak kebelakangan ini, tajuk artikel saya mesti panjang-panjang. Susah nak tulis pendek sebab ditakuti tak sampai mesejnya. :)
Ok. Sebagai seorang ejen aka perancang kewangan dari Prudential BSN Takaful Bhd, tulisan kali ini akan saya fokuskan kepada faedah yang boleh dinikmati oleh peserta baru takaful/insurans. Bukan sahaja telco seperti Maxis, Celcom yang selalu melancarkan pelbagai kempen percuma,tak terkecuali Prudential. Kali ini Prudential BSN Takaful telah berbesar hati menawarkan kempen istimewa buat mereka yang baru atau akan menyertai/melanggan takaful. Melalui produk PruBSN link series, produk PruBSN FirstLink menawarkan saguhati percuma RM500 untuk setiap peristiwa istimewa yang berlaku dalam hidup pencarum. Bagaimana tu?

PruBSN FirstLink
Ok, produk ini khas untuk mereka yang berumur di antara 19 tahun hingga 25 tahun. Mereka berpeluang menerima RM 500 bagi setiap peristiwa istimewa yang berlaku dalam hidup mereka. RM500 ini digelar BonusAchieveFirst . Peristiwa -peristiwa yang saya maksudkan adalah seperti di bawah :
  1. Membeli rumah pertama
  2. Menunaikan Ibadah Haji/ Umrah
  3. Berkahwin ( kali pertama sahaja :)  )
  4. Mendapat anak pertama
  5. Memperolehi Ijazah Pasca Siswazah ( Master )
Menarik bukan?
Cuba anda perhati dan lakukan sedikit kira-kira. Nurul ( atau bukan nama sebenar ) baru menjejakkan kaki ke alam pekerjaan. Beliau baru berusia 23 tahun dan bekerja sebagai seorang eksekutif di sebuah bank terkemuka di Malaysia. Alaaa…bank yang ada gambar harimau kuning :) . Nasib beliau sangat baik kerana telah bertemu dengan seorang perancang kewangan yang hebat iaitu penulis blog ini..ehem..ehem..ehem..  Oleh kerana kesedarannya tinggi, dia terus mendapatkan nasihat dan menyertai takaful dari Prudential BSN Takaful bhd. Beliau sangat gembira kerana plan tersebut menawarkan simpanan untuk persaraanpelaburan pada kadar pulangan 9% setiap tahun dan perlindungan yang begitu komprehensif. Komprehensif di sini ialah perlindungan bebanan kewangan kepada ahli keluarganya sehingga 5 tahun gaji ( rm2500 gaji x12 bulan x 5tahun) . Selain itu, beliau juga mendapat sekeping kad perubatan yang akan membayar segala kos perubatan dari hospital terkemuka sehingga RM50,000 setahun dan RM500,000 seumur hidup. Bukan itu sahaja, sekiranya beliau dimasukkan ke hospital, beliau akan mendapat elaun tambahan sebanyak rm200/hari… Cerdikkan beliau? Namun bukan itu sahaja yang menarik minat beliau, beliau yang membuat simpanan rm200 dari takaful dan mendapati :
Faedah 1 :Simpanan & Pelaburan
Nurul bakal memperolehi wang simpanannya sekitar 60% dari wang caruman beliau dan menikmati kadar pulangan pelaburan antara 9%-11% setiap tahun. Bahkan sekiranya beliau disahkan menghidap salah satu dari 36 penyakit kritikal, belia tidak perlu lagi menyimpan RM200 setiap bulan. Caruman tersebut akan menjadi percuma dan dibayar 100% oleh pihak takaful sehingga tempoh matang.
Faedah 2 : PerlindunganDengan caruman permulaan RM200 pada bulan pertama, Nurul telah berjaya “meletakkan” sejumlah besar wang perlindungan “RM200,000″ tanpa perlu menunggu simpanan bertahun-tahun.  Seandainya berlaku apa-apa ke atas dirinya, beliau sudah ada wang persediaan untuk menempuhi saat-saat sukar dalam kehidupannya.
Faedah 3 : Kad PerubatanDengan kad perubatan bernilai serendah RM50,000 setahun dan RM500,000 seumur hidup, beliau tidak perlu lagi risau menyediakan wang simpanan yang besar semata-mata untuk tujuan perubatan. Bahkan, segala kos perubatan beliau kelak akan ditanggung tanpa perlu menggadai ,meminjam mahupun mengemis wang orang lain.
Faedah 4 : BonusBeliau juga berepluang menerima sehingga RM2500 untuk keseluruhan peristiwa besar yang berlaku dalam hidupnya. Antaranya mendapat anak, menunaikan haji dan umrah serta banyak lagi. Beliau juga akan mendapat 5% dari jumlah caruman tahunan setelah 10 tahun menyimpan dan berterusan setiap 3 tahun.
Faedah 5 : Elaun
Sekiranya beliau dimasukkan ke wad melebihi 6 jam, beliau layak mendapat wang elaun minima RM200/hari. Sekiranya melibatkan wad kecemasan dan pembedahan, tambahan RM100 untuk elaun harian dan RM2500/pembedahan. Elaun ini adalah wang tunai yang diberikan tanpa mengurangkan perlindungan yang disediakan kad perubatan
Sekiranya anda adalah nurul, adakah anda akan turut melakukan perkara yang sama seperti beliau?



1 comment:

  1. maaf bertanya... merujuk kpd faedah 1, adakah return yearly 9%-11% itu adalah guaranteed?
    diana

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...